Novi Sad
29.10.2010.
07:43 > 08:41
Novosadski ugostitelji zabrinuti su zbog uvođenja zabrane pušenja u kafiće, restorane i noćne klubove od 11. novembra, a najveće probleme za njih predstavljaju mogućnost pada prometa i način na koji će zabranu sprovoditi.  
  • jelena

    17.11.2010 11:56
    diskriminacija samo takva
    A da nas lepo sve pobijete,mozda?Ne vidim u cemu je problem,u objektima do 80m2 ima i lokala za pusace i nepusace pa neka bira kome sta odgovara.Naravno da se ne slazem sa cigaretama u javnim ustanovama i slicno ali hocete sada proterati sve pusace.I to je diskriminacija isto kso i kada nepusaci nemaju izbor,a citajuci neke komentare mi je prosto muka.To je tacno da se neke stvari trebaju srediti ali ako mislite da su pusaci glavni problem ove drzave onda blago nama.sta je sa raznoraznim koji bacaju djubre kroz prozore,one koji se bodu u sred bela dana po decijim parkovima i te iste igle tu bacaju itd.Pusac sam i kao sto rekoh,slazem se da se treba uvesti neki red ali da i ja nemam pravo da kao ostali sedim u lokalu i restoranu a ne nekom cumezu gde ce biti dozvoljeno pusenje ili da na silu ostavim cigarete,e to NECU da prihvatim.
  • Piplfoks

    11.11.2010 22:28
    E što volim kad sam u pravu. Bik, Brada, Marta, Cuba, Bunker, Gerila, Gusan, Kažte... Svuda gde valja sesti i popiti pivo će i dalje moći da se pripali, a nepušači neće moći da kukaju, jer imaju mesta gde da odu ako im to smeta. Sa druge strane, neće niko smeti da dimi u javnim ustanovama i službama i svim mestima gde može biti dece i ljudi kojima dim stvarno smeta i ne prigovaraju zato što su seka-perse ili bivši pušači kojima je teško da kriziraju.
  • diskriminisani nepusac

    11.11.2010 08:34
    zvacu inspekciju
    Kako se ovaj zakon tice pre svega prava nepusaca na cist vazduh, ako ne cist ono bar prihvatljiv za udisanje, mislim da upravo nepusaci trebaju pomoci njegovom sprovodjenju (buduci je u nasem interesu), tako da pozivam sve nepusace da zovu inspekciju gde god otkriju pusaca na mestu gde je pusenje zabranjeno. Niko nam nece pomoci ako si sami ne pomognemo. Evo konacno je vlada stvorila preduslov za to.
    Ja slavim danasnji dan!
  • diskriminisani nepusac

    11.11.2010 08:30
    na slobodi
    E stvarno, izgleda ovi ugostitelji ne znaju koji broj je veci 30 ili 70. Za njihovu informaciju 70% je veci broj, a upravo toliko ima nepusaca, koji su ovaj zakon jedva docekali. Pa ako vam mi nismo ciljna kategorija, onda nesto s vasom pamecu nije u redu.
    Iz principa necu ici u pusacke kafice, makar ne izlazila uopste, jer to su kafici koji me sad definitivno diskriminisu.
    Pa kad se svi nepusaci suzdrzali par meseci od davljenja u dimu, zarad druzenja sa svojim "prijateljima" koji se ne obaziru na to sto dave svoje prijatelje, brzo bi ugostitelji videli bolju racunicu..
    Ugostitelji racunaju s tim da ce nepusaci gutati dim da bi se druzili sa svojim prijateljima pusacima.
    Pusacima pritom ne pada na pamet da se neceg odreknu za svoje prijatelje (cast izuzecima), sto govori o njihovoj razmazenosti, bahatosti, bezobzirnosti i o reciprocitetu u prijateljstvu.
  • Dejan

    02.11.2010 19:12
    pusaci
    Pusaci su jedna bahata manjina koja nema obzira ni prema sebi a posebno prema drugima.
    Pravi preduzetnik bi se potrudio da privuce vecinu stanovnistva koja ne pusi i tako zaradi vise. Takodje se otvara mogucnost da dodje do procvata malih kafana do 80m2 koje ce biti samo za pusace.
    Malo je verovatno da ce to biti pristojne kafanice sa dobrom ventilacijom vec cumezi gde ce se okupljati zavisnici duvanskog dima.
  • Слободан

    02.11.2010 12:36
    напољу ћете стојати ви пушачи, и молити нас да уђете и мало се огрејете...
  • Mire

    02.11.2010 12:25
    trsla se gora...
    Jedva cekam cekam da vidim ove drukare kako ce da sede u praznim kaficima ili da ispred vrata "pusackih" kafica mole da ih puste unutra.
  • lala

    01.11.2010 17:44
    @semtex
    A da onda pocnes i drogu da prodajes u lokalu posto te i u tome drzava sprecava?
  • EU gluposti

    31.10.2010 15:35
    Šta nas briga kako je u EU??? Tamo ionako nećemo nikad doći, a i ne treba.
  • u EU nasi postuju zakon o nepu

    31.10.2010 08:50
    @Semstex 80/m2
    Po ZAKONU NE POSTOJI objekat pusackog tipa, jedino ako se ne dogovorite sa gradskim vlastima pa se donese zakon na zakon,ili uredba, kojom se odredjeni privilegovani objekti mogu deklaristi ko izuzetak, u tom slucaju PRIVILEGOVANI ce opet KRSITI zakon.Ili SVI objekti d budu NEPUSACKOG KARAKTERA a ko hoce da se smrzava isped objekta pusci cigarete nek mu je na volju,
    i ako sam pusac postujem zakon o nepusenju u javnim prostorijama, ako mogu tako da se ponasam u EU zasto ne bi i u ovoj drzavi isto tako nasi ljudi jos itekako postuju ovakav zakon kada izadju iz Srbije
  • Pop

    30.10.2010 21:28
    Puzajuci fasizam. Uskoro ce da vam zabrane i cvarke i slaninu, jer boye moj sto bi placali bajpas ili pejsmejker coveku koji je ceo zivot udarao po masnom. E da je pusenje najveci problem ovog sveta. Gde bi nam bio kraj.
  • semtex

    30.10.2010 18:22
    80+m/2
    Na koji nacin neko moze meni kao vlasniku objekta od 80+m/2 da NAREDI kako cu SVOJE VLASNISTVO da uredim?Isto tako postujem da izbor ljudi koji ulaze u lokal moze da bude samo njihov,niko nikoga ne tera da udje ili ne!Ako je jasno istaknuto da je objekat pusackog karaktera ne vidim u cemu je problem!?Isto kao sto bi mi bilo ne normalno da u bilo kojoj javnoj ustanovi zapalim cigaretu mi je ne normalno i pravo povrede privatnog vlasnistva.
  • Vlada

    30.10.2010 15:42
    Eto ovaj 'Ja kao nepušač' je lepo oslikao suštinu problema - protiv pušača najviše ne kukaju oni koji nikad nisu ni pušili, nego oni koji su prestali da puše. Lepo se kaže 'bivša je*ica, najveća svetica'. Nije to zbog brige za zdravlje, nego što im rastu zazubice.
  • lola

    30.10.2010 14:29
    summa sumarum, svi lokali u gradu ce propasti i vi nepusaci kad budete hteli da izadjete iz misije rupe i proteglite noge do centra grada, naici cete na pust centar, bez ijednog lokala, pa kad se smorite otici cete kuci.
  • Bivsi

    30.10.2010 14:23
    pusac
    Ne zelim nikom da "popujem", jer bi to bilo licemerno. Ipak - kao neko ko je ostavio duvan - ziveo na Zapadu; upoznat sam sa sistemima. Svako ima prava da cini sa svojim zdravljem sta hoce - ako time ne ugrozava druge. O stetnosti duvana necu pricati - neka svako prosudi kako hoce. Ipak - i nepusaci imaju valjda neka prava - da ne udisu duvan i bivaju trovani. Da ne pricam o maloj deci...
  • 80m/2

    30.10.2010 12:31
    @semtex
    Nije baš tako. Lokal sa preko 80m/2 NE može biti isključivo za pušače već mora da ima BAR 50% prostora rezervisanog za NEPUŠAČE. A onaj manji deo koji bi bio za pušače mora da ima ventilaciju, i u njega ne može da se unosi piće i hrana, nego služi samo za pušenje.
    Problem je to što se niko ne priprema za ovako nešto, vlasnici lokala se ponašaju kao da će zakon stupiti na snagu kroz 7 meseci, a ne kroz 10 dana, a imali su pola godine vremena da se pripreme.
  • Ja kao nepušač

    30.10.2010 11:13
    Ne želim
    Da plaćam pušačima troškove lečenja i tačka!
    Znači, pušačima bi trebalo najmanje duplo naplaćivati izdvajanje za zdravstveno osiguranje i još bi po paklici cigareta naplaćivao ekstra 20 dinara na sav ovaj namet i to direktno namenio na kupovinu mamografa, rendgena, CT-ova i ostalih dijagnostičkih čuda kojima imena ne znam. Pušio sam do pre godinu i više dana i znam kakav sam bio prema drugima. Žalim zbog toga i boriću se protiv pušača. Amin!
  • Sve pušače

    30.10.2010 11:10
    na robiju
    Siguran sam da su među njima vandali koji uništavaju grad. To mi nepušači ne radimo!!!!
    I ja ću da idem u kafiće i slikaću telefonom i sve ću da prijavim i baš me briga. I tako ima mnogo kafića u gradu. I nudim se za posao: za razumnu cifru palim cigarete u konkurentskim kafićima i zovem inspekciju. Ja platim kaznu a vi meni duplo isplatite. I nema konkurencije u gradu ubrzo! U zakonu lepo piše da ne sme ni d se oseti na dim. Uuuuu, ovo je dobro. Pa možemo tako naglo da kočimo na ulici, da se ljudi zakucavaju u nas. Oni krivi a njihovo osiguranje plaća nama štetu. Ja se utalim kod automehaničara a ovima još oduzmu dozvolu. Super......Jbt, koje ideje mi padaju na pamet. Uskoro bi bilo Novi Sad-pust grad! U zdravlje! Ako niste već dobili neku boleštinu od cigareta.
  • Ducca

    30.10.2010 09:30
    Pa da
    Bravo Lola za komantar, glume tu neke velike zrtve, izmisljaju i preuvelicavaju, a prvi su u guzvi u Laze Teleckog. Bas da vidim u kom to kaficu necu smeti da zapalim (a svuda mi rade prijatelji). Samo nek' mi neko zacmizdri i posalcu ga u prodavnicu zdrave hrane. Idite tamo pa glumite zdravlje, kafici su za cuganje, varenje, pusenje, vatanje. A vi sto glumatate puritance, koji ce te vi u kaficu?? Da pijete kafe? Pa dobicete rak od kafe, bre! i od automobila koje vozite i od fabrika u kojima radite, Novi Sad je sve prljaviji od otpadaka hrane, ceo grad u zvakama. Dzabe vam sto ste nepusaci kad ste stoka i licimeri. Pricate tu ko neki fasisti, "ocemo progon". Zato i kazem, dzabe ti sve, kad si udaren u glavu. Opet nisi zdrav. Vidimo se u kaficima, cekam da me neko od vas prijavi, da se svi smejemo zajedno glupostima.
  • 30.10.2010 05:03
    korisnik cigareta
    Ja sam za slobodan odabir, tj ko hoce nek pusi ko nece nemora, na svakoj kutiji pise o stetnosti ne duvana nego primesa koje se dodaju u duvan, i kod hranemse dodaju razni adetivi..najbolje bi bilo da svi mi kompletno-pusac i nepusc pocnemo po svetu da protestvujemo protiv proizvodjaca duvana i fabrika cigareta...ko hoce nek ide na ulicu i neka se truje a ko nece lepo u kafic...smo sta cemo sa zagusljivim ulicam, bulevarima, stetnost olova iz izduvnih gasova je izuzetno velika a zagadjenost vazduha je takodje nezdrava, pa jos kada se izvedu mala deca u setnju na "cist"vazduh, sta sa takvom pojavom
  • Ivan

    29.10.2010 22:57
    podržavam....
    pušač sam ali sam u EU naučio da nije nikakav problem duvaniti ispred kafane.
    jedva čekam da dođem kući i da mi gaće ne smrde na duvan.
    ni kod kuće ne pušim unutra več lepo izađem na terasu izduvanim i lepo nazad unutra...
  • Adice

    29.10.2010 21:04
    Kafedžije...
    ... su zabrinute tek sada, iz razloga što su mislili da se zakon neće pimenjivati, te da će se moći "podmazati" di treba , kao i za druge stvari što se podmazuje,(radnici na crno,itd...).
  • Rina

    29.10.2010 18:36
    Ugostiteljima vezane ruke pred pušačima?
    Kukali i Irci i Englezi da im pab nece biti pab bez dima al' i dalje rade. Pusaci izadju napolje, imaju pikslu u zidu za pikavce, popuse za 1/2 minuta i vrate se unutra. E da, i pice ne sme da se iznosi napolje! Ako su mogli Irski pabovi (poput nasih kafancina u koje zalaze samo alkoholicari)da se nose i zadrze klijentelu, moci ce i nasi, 'otmeni' kafici :-)
  • tnt

    29.10.2010 17:52
    nepusac
    Zabranjenjo je pusiti napolje, osim kafica i posle sexa!!!
  • lola

    29.10.2010 17:50
    jako su mi smesni ovi nepusaci koji sad zele kafice bez dima, a do pre 5 min su trcali u iste samo da budu vidjeni, pa nek se ugusili u dimu.... popij kafu kod kuce ako ti dim i cena kesice caja i cesmuse smeta.
  • nemanja s

    29.10.2010 17:23
    Stvarno ste smesni svi koji se zaklanjate iza smoga nastojeci da opravdate pusenje u zatvorenom prostoru. Pa to je kao da kazete - Zasto da menjam pocepane cipele, kad su mi ionako pocepane farmerke, jakna i gace. Pa zar mislite da se mi pusaci zalazemo za prljav vazduh na ulicama a cist u zatvorenim prostorima? Ako to mislite, grdno se varate. Naravno da treba zabraniti stara dizel vozila, promeniti praistorijske gradske autobuse, podsticati na sve moguce nacine ljude da voze bicikle, a ne automobile. Ali to ne znaci da ne treba zabraniti pusenje u zatvorenom prostoru. Naprotiv. Ziveo cist novosadski vazduh i napolju i unutra i zivela nasa pluca i pluca nase dece!
  • Aleksandar

    29.10.2010 16:57
    Za nevernog tomu Nn
    Doci ce inspekcija Tomo :)
  • HB

    29.10.2010 16:40
    Zašto su oni tek sada zabrinuti?
    Valjda su oni (ugostitelji) imali pola godine da se prilagode, a ne u 5 do 12 da cekaju prvo primenu zakona, a tek onda akciju!
    Mi bismo trebali da imamo izbor gde cemo piti, a oni neka se bore kako ce privuci masu
  • Hogar

    29.10.2010 14:16
    pusac
    mnogo mi vise u gradu smrde izduvni gasovi koji poticu od vas nepusaca-vozaca koji se parkirate ma 1 m od "smrdljivog" kafica. Pusac sam, ali vozim bicikl po gradu, a vi smrdite i zagadjujete i grad i okolinu, i moju i svoju decu. Sta cemo sa tim?
  • semtex

    29.10.2010 13:57
    80m/2
    Lokal preko 80m/2 takodje moze biti iskljucivo za pusace!Niko ne moze da obaveze vlasnika lokala na podelu prostora ako decidirano stavi do znanja da ulazite u lokal koji je namenjen pusacima i da nema nepusacke zone...sve je stvar izbora!Ako je stvarno problem u duvanu drzava moze da digne akcizu na duvanske proizvode,a ovaj lov na vestice je smesan.Sto se tice opredeljenja za ugostiteljske objekte to je trebalo davno uraditi!
  • Nn

    29.10.2010 12:42
    Nikola@

    izvini, ali kakve veze ima pusenje cigareta sa odlaskom tim da omladina odlazi odmorna na faks ili posao? Apsolutno nikakve, pa nisu oni umorni od cigareta, vec od izlaska u grad i ostajanja do kasno.Medju njima ima i pusaca i nepusaca. Zasto od pusaca pravis problematicne ljude?
    realnije gledaj na stvari. Ne slazem se ni sa tim da ce muzika biti manje glasna, ako se zabrani pusenje u kaficima. Malo realnije gledaj na to.
  • Vlada

    29.10.2010 12:19
    http://www.youtube.com/watch?v=w9ySCcnoo3c
  • Bojan

    29.10.2010 12:14
    @Piplfoks
    Meni je bitno da su kafici u koje ja idem veci od 80 Kvadrata. Aleluja !
  • Stiki

    29.10.2010 12:08
    zabrana pušenja
    Treba onda zabraniti i droge i alkohol, pogotovo maloletnim licima .... xD
  • pusac

    29.10.2010 11:28
    @ nepusaci
    Blago vama, sada cete najzad moci da udisete cist smog. Sva sreca pa su vam svi problemi u zivotu sada reseni, samo me interesuje jedno, zasto uniru mala deca od raka, zasto umiru sportisti i ostali nepusaci? Kako to da ima ogroman broj starih ljudi koji puse i nemaju nikakve probleme, a velik broj srednjih godina koji ne puse umiru ? Zapitajte se malo da li to pusenje uopste ima ikakve veze sa svim tim stvarima? Da je pusenje zaista toliko stetno koliko vas ubedjuju da jeste, da li bi ga zabranili kao drogu? I zasto ne zabrane alkohol koji je uzrocnik mnogo vise problema od pusenja?
  • Piplfoks

    29.10.2010 11:23
    Bojane, prvo leči svoje probleme. Za početak prvo izađi u grad malo, pa se uveri da je većina kafića do 80m2. Ja govorim kako će biti, jednostavno zato što je to interes ugostitelja, a ne moj hir. Ako mogu da biraju, uvek će ostati na strani pušača, zato što će im to doneti veći promet - ako ne veruješ, pitaj prvog kafedžiju kojeg vidiš. Možete vi mene da pljujete koliko hoćete što to tvrdim, to ne menja ništa.
  • 238PE

    29.10.2010 11:08
    kom opanci,kom simike
    Ne treba braniti pusenje.Kutija pljuge 10e pa ko ima neka pusi a ko nema neka duva.I da vidis,Mir Boziji niko ne pali ni na ulici.
  • nikola

    29.10.2010 10:54
    Sta je jeftinije?
    Razmislite sta je bolje:
    A/ Rak pluca
    B/ Pad prometa u kaficu
    C/ Omladina ujutro ide na faks ili posao odmorna
    D/ Komsije kafica nisu frustrirane
    E/ Dozvoliti pusenje u javnim prostorima pa i kaficima
    Ako ste za odgovore sa "da" od A do D onda je OK!
    Ako ste sa "da" ogovorili onda smo svi POPUSILI!
  • Bojan

    29.10.2010 10:45
    @Nn , ja bas mislim da oce , pogotovo dolaskom Komunalne Policije. Ljudi su zudni da napune gradsku kasu.Ta deca koja se tuzakaju misle na svoje zdravlje i ne zele da umru od raka kao vecina pusaca.

    A sto se tice ugostitelja , jako su mi jadni , nije im dovoljno to sto razredjuju pivo , naplacuju kesicu caja i cesmusu 100 dinara , koka kolu 120 dinara itd , smamote jedne.
  • novak

    29.10.2010 10:35
    zabrana pusenja,slusanja muzike......
    licno sam nepusac ali volim druzenje i uopste mi ne smeta ko voli duvan. problem je druge vrste vlast nezna kako da resi tekuce siromastvo i beznadje gradjana pa nametaju nam razne namete kao da smo mi jedno sredjeno i bogato drustvo pa nam samo pitanje pusena ostalo neregulisano oni nam samo prave glavobolju sa njihovim zakonima za sve isvasta...
  • nn

    29.10.2010 10:21
    Smesni ste mi svi vi koji na sva zvona vicete da cete prijaviti pusace i ugostitelje. Zvucite mi kao decurlija koja se tuzaka.
    Da li vi mislite da ce insekcije jedva cekati vase pozive i trckarati na sve vase prijavice i tuzakanja? I don't think so :)
  • deks

    29.10.2010 10:16
    tek pocetak

    da piplfoxs...ali to je tek pocetak..jos malo pa ce biti obratno..tako kako i treba...95% nepusackih prostorija a 5% pusackih....imaces barem 100% mesta za dim...napolju....
  • hm??

    29.10.2010 10:14
    Ocigledno je da su se ugostitelji uplasili, jer ce u koliko ova zabrana i bude sprovedena njihov promet drasticno opasti !
  • Bojan

    29.10.2010 10:07
    @Piplfoks Bolje idi na lecenje neko, imas velikih problema druze.

    Sva sreca pa dosta kafica u Novom Sadu su veca od 80 kvadrata a ne neke rupe od 30-40 kvadrata.

    Jedva cekam da osetim normalan vazduh.

    Secam s da sam u lazinom teletu morao posle 10 minuta napolje koliko su me oci pekle.
  • Piplfoks

    29.10.2010 09:20
    Pa to će rešiti tako što će 95% lokala do 80m2 odrediti da je dozvoljeno pušenje, nepušači nek izvole u preostalih 5% i milina, lepo vama lepo nama.
  • bns

    29.10.2010 09:17
    Konačno ćemo i mi koji nismo nikotinski ovisnici moći izaći u grad na kafu.
  • 29.10.2010 09:13
    Ma koje vezane ruke, ja sam pusac, putujem po EU, NIKO tamo ne pravi problema, od tih NIKO na prvom mestu su UGOSTITELJI,pusacima su ispred lokala postavljeni stolovi sa pepeljarma da li su to stolovi sa 4 stolice ili oni visoki na jednu nogu, pusaci se okupe oko tih stolova, pijuckaju sto su narucili i svi se pridrzavaju zakona. UGOSTITELJI su prvi koji se pridrzavaju zakona.Ima reseenja, neka cele zime ispred loka budu postavljene baste.
  • deki

    29.10.2010 08:47
    vezane ruke?

    sta vezane ruke? koja je to glupost!!

    pa ako neko pusi zna sta treba da se radi...kazete lepo i ako nece da prestane napolje....

    kako u drugim zemljama ugostiteljima nisu "vezane ruke"?

  • Aleksandar

    29.10.2010 08:21
    Hocu da vidim zabranu pusenja na delu. Ja cu svaki put zvati inspekciju ako u lokalu gde postoji zabrana pusenja neko pusi cigarete. Ugostitelji, cuvajte se. Dolazim.
  • semtex

    29.10.2010 08:19
    izbor i ljudska prava
    Hoce li i gejcinama biti zabranjeno pusenje?
  • Bojan

    29.10.2010 08:19
    Jedva cekam da udjem u kafic i uzivam u picu i da posle izlaska ne smrdim na dim. Svakog pusaca kojeg vidim u nepusackom delu cu licno da prijavim.
  • Sale

    29.10.2010 08:16
    zrtve

    Sto bi na javnim mestima nepusaci bili zrtve duvanskog dima i pasivni pusaci, sakrite se kod kuce i pusite do mile volje ... cinjenica je da ce pusace sada smestiti u geto i da cemo kao i na zapadu po celom gradu vidjati pusacke ekipe po ulicama na pauzama za rucak :) u Finskoj ne smete da pusite nigde tako da mogu da vas vide sa javnog mesta, a ne da osete dim ... :) Plan je da do 2040 iskorene pusenje u celosti sto pozdravljam. Pusenje pravi ekonomske troskove kroz kupovinu cigareta, kroz lecenje pratecih bolesti i pravi teske zdravstvene probleme, a menja i psihu osoba od kojih pravi nervozne i zavisne osobe koji spas i svoj mir traze u cigareti :)
  • poplar_tree

    29.10.2010 08:09
    Nismo mi te srece da cemo uzivati u cistom vazduhu kada udjemo u restoran, kafic ili klub!
  • Pera

    29.10.2010 07:51
    Odlicno, najzad zabrana :)
  • Georg

    29.10.2010 07:46
    Pušače treba hapsiti i ćorkirati i osuđivati na društveno koristan rad. Kamenolomi su majka mara.

Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.

Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.

Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.

Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.

Napiši komentar


Preostalo 1500 karaktera

* Ova polja su obavezna